【歌神光環不再】 「歌神」大仔許懷欣歎:香港搵唔到食!

    「歌神」許冠傑係香港家傳戶曉歌手,作品《半斤八兩》、《浪子心聲》等經典歌反映時弊、獅子山下情懷故事。佢嘅41歲大仔許懷欣(Ryan)遺傳咗爸爸嘅音樂天分同熱誠,04年回流香港,以獨立歌手發展,歌曲風格以pop rock為主,06年出第一隻專輯《開竅》,近年就以樂隊The stay up發展,下月就有新歌《Crooked Smiles》喺網上以單曲形式推出。

    Ryan日前接受《蘋果》專訪,踩入銅記,同鼓手友人Tim喺街頭busking,戴住聖誕老人面具做「蒙面歌手」唱聖誕歌,仲有自己嘅作品《Wake up》、《Hear me》等,到最後就除下面具唱佢爹地嘅《半斤八兩》,吸引唔少年長歌迷,有女歌迷更知Ryan係許冠傑大仔,邊拍手掌邊和唱。11歲就識彈結他嘅Ryan喺美國讀書時夾band都試過喺街頭busking,不過喺香港就係第一次。認識Ryan,大都係歌神之子關係,傍實爹地開騷,佢其實除咗幫屋企,自己仲有有做graphic design嘅正職,幫CD、黑膠碟設計封面,亦有幫板仔街牌Vans做設計工作,喺空餘時間夾band。

    Ryan出道有10年,未簽過公司、經理人,一直都係以獨立歌手發展:「05年返嚟,有公司對我有興趣,想我唱返許冠傑嘅歌或者做idol,我唱返爸爸嘅歌係冇point,爸爸仲喺度,佢啲歌係佢style,自己學音樂係想表達自己message同style。」講到香港做歌手難,做獨立歌手難上加難:「喺香港做音樂係辛苦啲,我當做音樂唔係興趣,係我生命,香港做音樂唔可以survive for living,所以我有做其他design,幫人地玩音樂寫歌,幫屋企人做騷,都好開心,條路係辛苦啲。」自少聽爸爸嘅歌《半斤八兩》、《最緊要好玩》、貓王、The Beatles到Nirvana,Ryan大學夾band時穿脷環、紋晒身唱heavy metal:「我阿爸開頭都問咩事發生?覺得我over咗,o依家就明我係咁嘅人,知道係我性格。」Ryan作為星二代,難免會有壓力,被人拎爸爸嘅成就比較,佢就平常心面對:「Sam Hui有自己音樂,成功表達香港人嘅心態,It’s good有個咁犀利嘅爹地,我做緊Ryan Hui嘅音樂,壓力永遠都喺度,用返嚟推自己。

    我爸爸出嚟時候,音樂係冇互聯網、文化唔同,冇得比較,我好鍾意聽佢唱歌,好榮幸日日見到佢唱歌,做音樂都係想表達返自己,如果好多人聽係Ok,唔係都會照做,音樂對我呢講係一個開心時間,放工返屋企好攰唔開心,但一寫歌彈結他就開心返,係一個治療令自己開心,Music is a big part of my life。」

    Ryan有一對6歲孖仔許俊及許朗,佢哋將來路自己揀:「佢哋o依家識掃幾個chord鍾意音樂,不過一個鍾意做科學家,一個想做老師,最緊要係佢哋跟自己個心,開開心心,我細嗰時我阿爸冇逼我玩音樂,喺我11歲時先去玩,我哋夾band夾得好開心,到讀書時佢都話最緊要返學,要攞個degree,因為咁去美國讀marketing,反而仲好多玩音樂機會。」

    音樂拉近兩父子距離:「o依家可以同我爹地share音樂,又可以同兩個仔share音樂,我覺得好開心,好似之前喺紅館開騷,我個仔企喺我隔離,三個generation喺度聽緊音樂同睇緊音樂,係好正,音樂係我哋嘅細胞,希望可以繼續做。」自細已封咗爹哋做偶像,聽佢嘅歌、睇佢戲學中文,Ryan近年跟爸爸世界各地走tour,更覺得對方係經典:「fans見到我阿爸一出現,啲人感覺返嚟,人哋移民去咗美國,可以諗返起香港, music is so powerful,可以有呢啲message同感覺出嚟。」最後,問到佢會不會有心願喺紅館開騷,Ryan笑言:「最緊要係表達到自己,寫多啲歌,當然去到紅館多啲人聽,自己由細到大,Sam Hui嘉賓係Ryan,如果有一日Ryan嘉賓係Sam Hui,that’s will be cool,不過都係《最緊要好玩》。」

    (蘋果日報)

    SHARE